··
Aile · 2 dk okuma

Çocukların internet kullanımında risk yükseliyor

A09.06.2026

Uzmanlar, birçok ebeveynin çocuklarını fiziksel tehlikelerden korumak amacıyla tablet, telefon ve bilgisayarlarla uzun süre yalnız bıraktığını ve bu durumun literatürde “dijital yetimlik” olarak tanımlandığını belirtti.

"Sağduyu, hızın değil; sabrın, istişarenin ve ölçülülüğün meyvesidir."

Çocukların dijital dünyada karşı karşıya kaldığı risklerin ele alındığı Araştırma Komisyonu toplantısında, Türkiye’nin internet kullanımında “yüksek kullanım–yüksek risk” kategorisine yükseldiği ifade edildi. Uzmanlar, birçok ebeveynin çocuklarını fiziksel tehlikelerden korumak amacıyla tablet, telefon ve bilgisayarlarla uzun süre yalnız bıraktığını ve bu durumun literatürde “dijital yetimlik” olarak tanımlandığını belirtti.

Paylaşılan verilere göre, Türkiye’de her 5 çocuktan 1’i siber zorbalığa maruz kalırken, çocukların dijital cihazlarla geçirdiği süre giderek artıyor. Akıllı telefon sahipliği oranı 10 yaşında yüzde 29,1 iken 15 yaşında yüzde 91,5’e yükseliyor.

Uzmanlar ayrıca gençlerin haftalık dijital cihaz kullanım oranının yüzde 60 seviyelerine ulaştığını, bu sürenin sağlık otoritelerinin önerdiği günlük kullanım sınırlarının oldukça üzerinde seyrettiğini vurguladı.

Bu yazıyı paylaş
Sağduyunun Sesi — ana yayın akışı
Akra Ana Kanal
--:--
CANLI